Thursday, October 23, 2014

:: Jeruk Asam Boi ::

Views
Assalamualaikum.............Cik Ross in the house!!!

Selamat pagi...

Lama tak update.Malas sebenarnya ( terus-terang adalah lebih baik.kikikiki )

Ok,hari ni nak update pasal resepi lagi. ( dah ala2 chef pulak aku ni...hahaahaha )

Sekarang ni,fenomena jeruk asam boi melanda di ruang facebook.Betul tak?So,saya pun termasuk la dalam golongan mereka itu.

Setiap hari bila online dan on fb,akan nampak gambar pasal jeruk asam boi sahaja.( tergugat iman kak nokksss!!Huhuhu ..)Ni dok taip ni pun dah kecur air liur ni.Camne??huhuhuhu...

Resepi dia sangat2 senang la.....Kecuali untuk mereka yang pemalas,memang akan rasa susah.Hehehe..

Bahan2 :-

Buah epal / mangga / jambu ( semalam saya buat epal dan oren sunkist )

Beberapa biji asam boi

Gula kasar ( saya letak 2 sudu makan )

Sedikit garam

Cili padi ( sapa yang suka pedas laaaa )

Cara buat :-

Campur semua bahan dalam 1 bekas dan gaulkan.

Simpan dalam peti ais untuk 3-4 jam.

Siap di makan...!!!

Ni la rupa jeruk yang saya buat semalam.


Selamat mencuba!!!


Sekian,wassalam.





2 comments:

Zayani Zulkiffli said...

Popular dah jeruk asam boi ni sekarang.

http://nurulzayani.blogspot.com/

Cik RoSs said...

aah memang pun...merata2 orang cakap pasal jeruk asam boi ni....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...