Thursday, August 15, 2013

:: Duit Raya Budak Dulu Dan Duit Raya Budak Sekarang ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Morning!!

Dah sarapan??

Apakah anda ada yang berpuasa sunat 6 Syawal?

Walaupun kita masih lagi dalam mood raya,tapi jangan sesekali lupa diri ye.Kalau ada kesempatan dan kelapangan,elok sangat la buat puasa sunat itu.Dapat pahala ( kalau buat ) Kalau tak nak buat pun tak apa.Tapi,korang tak dapat pahala laaaa.Hehehe...

Sebut pasal raya,automatik akan ingat pasal duit raya.So,korang yang dah beso panjang ni apakah masih ada yang dapat duit raya tersesat dari sedara-mara??Ngeh3...

Sekarang ni,budak2 sibuk nak beraya sebab nak kumpul duit raya untuk beli barang2 idaman dorang.Setuju tak???

Tapi,beza dengan duit raya budak2 zaman dulu.Duit raya akan disimpan dalam bank untuk kegunaan masa hadapan.Kan?????

Saya ni,tak berapa nak suka kalau duit raya digunakan untuk membeli gadget atau apa2 sahaja barang yang teringin nak ada.Sebab pada saya,membazir sahaja.Barang2 tu semua akan rosak dan kesudahannya....cik pah (tong sampah) jugak yang dapat.

Tapi,pada sesetengah pendapat pulak duit raya kalau beli2 barang tak apa daripada habis dengan beli mercun.Errmm...ni lagi la kan,tak boleh diterima.Ibarat macam bakar duit aje.Huhuhuu..

Apa pun,fikirlah untuk faedah diri sendiri.

Sekian,Wassalam.



Monday, August 5, 2013

:: Betullah Kata Orang!! ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Tak mahu panjang2 bermukaddimah.

Sekadar nak share apa yang selalu saya perhatikan dan alami sendiri.

Betullah kata orang."Kalau kita asyik mengata orang,lama2 perkara yang kita kata tu akan terkena diri kita semula!"

Siapa setuju???Please LIKE dan Komen!!!

Sekian,Wassalam...




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...