Wednesday, July 4, 2012

:: Saya Masih Belum Bersedia :

Views
Assalamualaikum.....Haluuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Tengah hari semalam,kami mendapat panggilan telefon mengatakan adik lelaki baba yang berada di Miri,Sarawak telah kembali ke Rahmatullah.( Innalillah..... )

Pak Njang saya sememangnya tidak berapa sihat dan baru lepas menjalani pembedahan masukkan semula ususnya.

Bila saya kenangkan,kasihan kepada anak2nya yang masih belum 'lepas' berumahtangga walaupun ketiga-tiga anaknya telah habis belajar dan sudah bekerja.

Bayangkan,hari Isnin ( 2hb.Julai ) anaknya menghantar sms kepada baba mengatakan ayahnya telah keluar hospital dan pulang ke rumah.Dan semalam ( 3hb.Julai ) dia telah meninggal dunia di rumahnya.

Sangat2 terkejut dan ia memang diluar jangkaan.Tapi,itulah 'kuasa' Allah dan sememangnya ajal telah tiba.Tidak akan lewat walaupun seminit.

Tak dapat saya bayangkan jika saya berada dalam situasi mereka.

Ya Allah,sesungguhnya hambaMu ini masih belum bersedia untuk kehilangan insan2 yang saya disayangi.




2 comments:

cikji said...

al fatihah..sesungguhnya yang hidup akan merasai mati.

aReTikZ said...

Berdoa semoga semua baik2 saja.. Allah maha mengetahui bila masa dan saat yang tepat untuk dilanda ujiannya.. ^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...