Tuesday, July 17, 2012

:: Ramadhan Is Coming ::

Views
Assalamualaikum........Haluuuuuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Sila kira dengan jari berapa hari lagi kita nak sambut bulan Ramadhan!

Sila kira,berapa jam lagi kita akan berada di bulan Ramadhan!


- sumber google -


Bahagia dan bertuahnya kita masih bernafas di saat ini ( tak tahu,sempat atau tidak menyambut Ramadhan sebab lagi 3 hari je lagi.Macam2 boleh berlaku.Kita tidak tahu )

Bila sebut pasal Ramadhan dan puasa,teringat pulak kepada anak2 murid saya di sekolah.Masing2 sibuk mengira hari nak puasa.

Tapi,yang paling best apabila dorang cakap,"nak makan puas2 sebab nanti dah puasa,tak boleh nak makan dah!!"dengan muka selamba dan bersungguh-sungguh.

Addooooi,sabar jelah dengan dorang ni.Tapi,itu kalau budak2 yang usia mereka belum matang dan boleh berfikir.

Macam mana pulak kalau orang dewasa macam kita ni ( eh2,dah dewasa ke??masih muda remaja sebab belum kahwin!!!hahahaaa ) bercakap macam tu!

Tidakkah ia nampak macam lawak dan orang yang bercakap tu,seolah tidak cerdik dalam soal puasa!!( burok beno perangai!!! )




1 comment:

biela bell said...

dan2 je tak boleh makan time posa..padahal time buka..melantak kemain..kih3x

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...