Sunday, April 1, 2012

:: Apabila Ramai Yang Tidak Tahu Fungsi Pagar ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Apa fungsi pagar?

Mesti korang akan jawab,ia berfungsi untuk mengawal keselamatan rumah daripada di masuki oleh orang atau tetamu yang tidak dijemput.


Betul???



 - Sumber En.Google -


Sekarang ni,ramai yang dah nampak pagar tu macam 'pintu gerbang' menyambut kedatangan tetamu dengan 'hati' yang terbuka.


Macam saya sendiri,selalu sangat la perhati dan merasai jugak apabila pagar yang elok diselak,dibuka oleh individu yang tidak tahu 'adab'.


Sedikit masalah bila orang yang tak tahu 'adab' ini dengan senang hati membuka pagar dan meluru masuk ke pintu rumah.

'Pantang' sungguh saya ni kalau orang yang macam tu.Memang biadab!!!


Nak pulak orang tu adalah jurujual.Ishhhhh...Dorang no seeloknya sebelum nak menjual barangan dari rumah ke rumah,syarikat terbabit kena ajar adab2 menjual.















LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...