Friday, March 30, 2012

:: Siapa Cakap Duit Tak Bawa Ke Mati??? ::

Views
Assalamualaikum.......Haluuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Orang yang boros selalu akan kata,"duit tak bawa ke mati."( biasa la kan,sebab dorang fikir enjoy dan masa gembira je.Tak fikir soal susah )

Tapi,orang yang jimat pulak,"duit bukan senang nak cari."( Kalau kerja baru dapat duit.Duit tak kan datang terbang kepada kita tanpa usaha dan kerja keras )


- sumber En.google -


Saya akui,memang ramai yang cakap 'duit tak bawa ke mati'.Dan betul la apa yang dikatakan tu.Sapa kata duit akan dibawa masuk ke dalam liang lahat kubur tu.Ish....gila la kalau ada yang buat macam tu.

Tapi,duit ni sangat diperlukan dan ia diguna ketika urusan mengebumian.

Macam baru2 ni,ban ( atuk lelaki-bapak baba saya ) meninggal.Semua kos dari kereta jenazah,keranda,kain kapan,keperluan untuk mandi jenazah,sampai la ke kubur semuanya memerlukan duit yang banyak.

RM1300 hanya kos pengebumian sahaja ( tanah kubur ).Kos kereta jenazah dari hospital ke rumah belum dikira lagi ( kena bayar sebab kereta jenazah hospital dah hantar jenazah yang lain ke luar daerah ).

Masa 2 tahun lepas,kos pengebumian adalah RM1000.Bayangkan untuk tahun akan datang,boleh menceceh ke angka RM3000.

Haaaa..bayangkan kalau kita ni bukan seorang yang menabung.Tiada simpanan.Semua duit yang ada dah dihabiskan masa sihat.Tidakkah itu merumitkan keadaan???





Thursday, March 29, 2012

:: Jangan Tanya Soal Kahwin Kepada Orang Yang Belum Berkahwin!! ::

Views
Assalamualaikum.....Haluuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Tertarik dengan nota ni.

» » BILA NAK KAWIN? « «
••► Hanya Allah S.w.t tahu masa yang terbaik untuk saya kawin .

» » DAH BERPUNYA? « «
••► Ya , Kerana setiap orang telah ditetapkan jodoh masing-masing .

... » » DENGAN SIAPA? « «
••► Nanti Allah S.w.t akan perkenalkan... kepada saya .

» » BILA? « «
••► Bila kami dah dipertemukan .InsyaAllah jemput la datang ke walimatul urus saya nanti .

→ Janganlah selalu bertanya bila orang tu nak kawen kerana semua rahsia itu terletak di TANGAN ALLAH SWT .

→ Sampai masa Allah S.w.t akan membongkarkannya . InsyaAl
lah ....



p/s-kadang2 sangat tertekan dengan orang sekeliling yang asyik suka bertanya soal kahwin.



sumber : Aku hanya ingin setia pada orang yang ku cintai.




Wednesday, March 28, 2012

:: Korang Mesti Suka Bab Jilat2 Ni ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Baca tajuk entri je korang dah suka kan???hehehhehee...Dah agak dahhhhhh..Mai baca sampai habis,pasal jilat ni.



Di dalam agama Islam, Allah S.W.T telah memilih Rasulullah S.A.W untuk dijadikan model dan peranan kepada seluruh umatnya bagi mengikut segala amalan dan kebaikan yang dibawa oleh Rasul terakhir itu.

Antara perbuatan Rasulullah S.A.W yang menjadi sunah dan perlu diikuti tentang aspek etika diet dan tatacara pemakanan sihat Rasulullah ialah makan menggunakan jari dan menjilat jari setelah selesai makan.

Rasulullah S.A.W bersabda, “Apabila seseorang dari kalian makan, maka jilatlah jari-jarinya kerana dia tidak tahu di bahagian jari manakah keberkatan itu berada.” – Shahih Muslim; 2035.

Daripada Kaab bin Malik r.a. berkata, “Aku telah melihat Rasullullah S.A.W sedang makan dengan tiga jari, maka apabila selesai, Rasullullah S.A.W menjilat jarinya.”

Mengikut sunnah Rasulullah S.A.W, baginda sering makan menggunakan tiga jari dan pasti akan menjilat jarinya selepas selesai menjamah makanan kerana pada hakikatnya, setiap jari itu mengandungi enzim dan asid yang membantu menghadam makanan.

Malah, kenyataan itu juga turut diperakui oleh pengkaji saintifik yang mengesahkan jari-jari kita mempunyai asid dan enzim juga sejenis cecair yang memudahkan proses pembuangan dan dapat menyembuhkan penyakit sembelit.

Amalan itu sudah lama diamalkan oleh Rasulullah S.A.W dan masih lagi digalakkan kepada umatnya walaupun sudah hampir lebih dari 1,400 tahun amalan sunat itu dipraktikkan dalam kehidupan seharian kita meskipun ramai di antara kita memandang enteng perkara seperti ini.

Asid dan bahan kimia yang terdapat di jari kita sememangnya mempunyai fungsinya sendiri. Sebagai contoh, ibu bapa kita tidak menggalakkan kita mengambil makanan dengan menggunakan tangan atau jari. Sebaliknya, kita harus menggunakan sudu kerana makanan akan cepat basi akibat tindak balas asid dan enzim di jari kita.

Begitu jugalah proses pencernaan akan berlaku dalam perut kita sekiranya kita mengamalkan sunnah yang diamalkan oleh Rasulullah S.A.W.

Islam itu adalah agama yang terlalu mudah untuk diamalkan oleh umatnya dan setiap perkara yang dibawa dan diajar oleh Rasulullah S.A.W itu mempunyai maksud dan manfaat yang tersirat yang terkadang itu tidak terjangkau oleh pemikiran manusia lain.

Marilah kita sama-sama amalkan didikan dan sunah terbaik ini sebagai cara hidup yang terbaik dalam tingkah laku seharian baik di dalam perilaku kita atau pun hal berkaitan dengan pemakanan.


Sumber misteriousgrapersz



Linkp/s-'tipah tertipu abang!!Hahahaha'




Monday, March 26, 2012

:: Baru Bertunang,Kenapa Perlu Dikecohkan?? ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Rahsiakannya...Ianya Lebih Baik ( ini entri dari blog Ini Kisah Tia )

Zaman ini,Orang Kita Ramai Dah Bergelar 'Orang Kaya' ( ini pulak entri blog Ben Ashaari )

Kedua2 entri di atas adalah berkaitan tentang orang zaman sekarang yang suka kecohkan pertunangan dan mengadakan majlis pertunangan seperti majlis perkahwinan.

Bila bertunang,buat majlis besar2an.Buat pelamin ala2 orang kahwin.Sewa baju pertunangan.Dan bila dah ada pelamin,baju sewa yang lip lap lip lap,berlabuci bagai...of course la akan ada jurugambar yang kameranya macam wartawan hiburan!


- Suka couple ni.Sama2 cumel! ( sumber google ) -


Errmm,tak tahu la nak kata apa.Sebab kita sekarang ni lebih kepada ikut trend semasa.

“Rahsiakan pertunangan dan iklankan (maklumkan) tentang perkahwinan” (Hadith riwayat Ahmad dari Abdullah bin Zubair Radhiyallahu ‘anhu, dan disahihkan oleh al-Albani di dalam Irwa’ al-Ghalil)



p/s-peringatan bersama!



:: "Farah Alias Nak Review Belog Saya" ::

Views
Assalamualaikum.....Haluuuuu,Cik Ross in the blog!!!

- klik banner untuk join -

Hari tu saya buat segmen,orang join segmen saya.Malam ni,saya nak join segmen orang pulak!!Jom kita join segmen Farah ni ramai2.

Saya suka join segmen kalau ia tidak perlu tag kawan.Memang sangat2 suka!!Hehehehe..Malas nak tag2 kawan ni.Pasai pa,tak tau laaaaa!

Sunday, March 25, 2012

:: Gambar Sekitar Majlis Pertunangan Irma Hasmie ::

Views
Assalamualaikum.....Haluuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Irma Hasmie...siapa yang tak kenal dengan pelakon yang cantik dan comel yang pernah dikaitkan dengan Nabil Raja Lawak.

Tapi,itu adalah kisah lampau dan kenangan lalu kepada mereka.Sekarang pun Nabil dah bahagia bersama isteri tersayang.

Semalam,Irma telah pun selamat menjadi tunangan orang.Tahniah kepada Irma dan pasangan,Reza Shah.Semoga ikatan pertunangan ini kekal sehingga ke jinjang pelamin yang khabarnya bakal berlangsung pada 1hb.Julai ini.


- Kredit to itsmepicture -



- Kredit to mijamedia -


- Kredit to Ohbulan -

Pasangan ini berkenalan ketika Irma menunaikan Umrah.Siapa sangka,jodoh mereka bertemu di hadapan Kaabah.( sukanya sayaaaa!! )

Apa pun,sebagai peminat..saya doakan Irma dan pasangan akan bersabar menjalani tempoh pertunangan ini.Semoga apa yang dirancang oleh mereka akan tercapai.



Friday, March 23, 2012

:: Trend Pengantin Sekarang Buat Pre-Wedding Dan Selepas Perkahwinan::

Views
Assalamualaikum.....Haluuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Tadi saya terbaca soal jawab tentang Gambar,Pra-Kahwin dan Selepas Kahwin di www.zaharuddin.net.



- Sekadar hiasan.Suka tengok couple ni,cute!! -


Apa yang Ustaz Dr Zaharuddin ni jelaskan adalah menurut hukum Islam, perkahwinan sememangnya wajar dihebohkan dan digalakkan untuk menganjurkan majlis kenduri kendara.

1. Hukum bergambar secara umum
: ia adalah harus dan tertakluk kepada jenis gamabr yang diambil. Demikian fatwa majoriti ulama kontemporari termasuk Sheikh Dr Yusuf Al-Qaradawi.


- Suke gambar ni.Sweet!! -


2. Bergambar selepas bernikah

Ia bergantung kepada beberapa keadaan seperti berikut :-

a- Pakaian yang dipakai oleh pihak pengantin : Sekiranya pakaiannya mendedahkan aurat secara jelas atau sipi-sipi terdedah. Penggambaran itu adalah DIHARAMKAN jika diambil oleh jurugambar bukan mahram kedua-dua pengantin.

b- Pakaian menutup aurat namun dengan aksi peluk memeluk, cium mencium dan lain-lain aksi yang agak boleh mengghairahkan: Ia juga haram sekiranya jurugambar bukan mahram khususnya bagi pengantin wanita.

c- Pakaian menutup aurat dengan sempurna cuma bersolek dan berhias menarik dengan jurugambar asing atau bukan mahram.

1. Bergambar sebelum bernikah (pre-wedding)

Ia juga bergantung kepada keadaan seperti berikut :-

a. Pakaian menutup aurat dengan sempurna dan pasangan diambil gambar mereka TANPA bersentuh atau TANPA lain-lain aksi yang boleh mengghairahkan seperti berbaring, berpelukan, berpegangan tangan atau lain-lain aksi yang khas untuk suami isteri yang sah sahaja. Dalam keadaan sebegini hukumnya di antara MAKRUH dan HARAM kerana dibimbangi nafsu masing-masing sukar dikawal apabila berada secara berdekatan, lalu ia boleh sahaja termasuk di dalam kategori “mendekati zina”.

b. Pakaian tidak menutup aurat atau dengan aksi bak suami isteri : Ia adalah HARAM tanpa sebarang keraguan lagi.


UPAH JURUGAMBAR

Manakala upah jurugambar semuanya tertakluk kepada hukum yang disebut di atas tadi, Jelasnya ia menjadi HARAM jika gambar intim lagi mesra pasangan dalam keadaan pre-wedding.

Boleh pula menjadi halal lagi DIBENARKAN jika jurugambar adalah mahram pengantin perempuan khususnya.

Juga upahnya menjadi HARAM jika pengantin tidak menutup aurat, dan dibantu untuk memetik gambar mereka dan dihias menggunakan teknik fotografi yang canggih bagi mencantikan hasilan foto.

Boleh menjadi HARUS walau jurugambar bukan mahram tapi gambar diambil selepas pernikahan dan menutup aurat dengan sempurna serta tiada aksi yang boleh kebiasaan boleh merangsang nafsu biasa lelaki.

Selanjutnya boleh dibaca di
www.zaharuddin.net




p/s-untuk ingatan bersama!


Thursday, March 22, 2012

:: Tiada Salah Wanita Melamar Lelaki ::

Views


LinkAssalamualaikum......Haluuuuu,Cik Ross in the blog!!!

ADA si teruna yang lambat menyatakan hasrat menyunting pilihan hati lalu jatuh ke pihak lain. Begitu juga halnya dengan seorang wanita yang tertarik dengan lelaki yang dirasakan calon sesuai untuk dijadikan suami namun disebabkan dia hanya menunggu akhirnya turut terlepas peluang.
Tiada larangan dalam Islam jika wanita membuat lamaran terhadap lelaki yang layak menjadi pasangan hidupnya. Apa yang berlaku itu berkait rapat dengan soal lambat menzahirkan lamaran.

Perigi mencari timba pula merujuk kepada wanita yang berusaha mencari lelaki untuk dijadikan teman hidup. Namun dalam masyarakat kita perkara berkenaan dianggap lari daripada adat dan budaya. Mungkin ‘tugas’ itu sukar dan mustahil kerana ia tidak pernah dilakukan dalam masyarakat kita.

Lihat saja sejarah Siti Khadijah yang bertindak ‘berani’ melamar Nabi Muhammad s.a.w. Beliau tidak berasa rendah diri walaupun jarak usianya dengan Rasulullah agak jauh. Bagaimana dengan wanita moden yang mahu mencontohi tindakan Siti Khadijah? Kita semua tahu, Siti Khadijah berketurunan bangsawan yang kaya-raya.

Bukan saja mempunyai perniagaan besar, tetapi beliau juga disegani kerana mempunyai kebijaksanaan dan sopan-santun tinggi.

Bagaimana jika wanita datang menyunting lelaki pil
ihannya dengan menggunakan orang perantaraan bagi menyampaikan hasratnya? Mungkin kaum wanita menganggap usaha mereka itu sebagai ‘terhegeh-hegeh’ dan sebab itulah ia gagal dilaksanakan. Diharap selepas ini kaum wanita terbuka hatinya untuk merubah budaya.

Wanita meminang lelaki adalah sesuatu yang lumrah. Selain Siti Khadijah meminang Rasulullah dan Saidina Umar juga pernah meminang Saidina Abu Bakar untuk puterinya Siti Habsah.
Jika mereka bertemu dengan lelaki yang layak menjadi pasangan maka ambillah peluang untuk memulakan lamaran. Jangan takut untuk mencuba dan berasa malu kerana jika ditolak sekalipun Allah pasti menjanjikan insan yang lebih baik untuk mereka.

Pernah pinangan Umar ditolak Saidina Abu Bakar tetapi penolakan itu dilakukan dengan cara paling terhormat. Namun selepas itu Umar mendapat calon yang lebih baik apabila Rasulullah memperisterikan Siti Habsah. Jelas Allah tidak akan meng
ecewakan hamba yang bersungguh melaksanakan syariat-Nya. Sayang sekali, malu kita tidak merujuk kepada syariat.

Sebuah hadis yang diriwayatkan Anas berkata: “Ada seorang wanita yang datang menawarkan diri kepada Rasulullah dan berkata: “Ya Rasulullah! Apakah kau memerlukan aku?” Puteri Anas yang hadir ketika mendengar perkataan wanita itu mencelanya dengan mengatakan dia tidak punya harga diri dan rasa malu. “Sungguh memalukan dan betapa buruknya…!” Anas berkata kepada puterinya itu: “Dia lebih baik daripadamu! Wanita itu senang kepada Nabi dan menawarkan dirinya!” (Riwayat Bukhari)

Pendakwah dan Pengarah Penyelidikan dan Modul Fitrah Perkasa Sdn Bhd, Pahrol Mohamad Juoi, berkata malu dalam Islam mesti diukur atas dasar iman.

“Tidak seharusnya seorang wanita berasa malu untuk memulakan langkah untuk melamar lelaki yang dirasakan layak untuknya.“Malah, tiada tentangan dari sudut akidah, syariah dan akhlak Islamiah terhadap perkara berkenaan,” katanya.
Beliau berkata pendekatan yang digunakan perlu selaras dengan prinsip dan matlamat yang bertepatan dengan nilai agama.“Umpamanya, wanita perlu menggunakan orang tengah iaitu keluarga, sahabat dan orang yang boleh dipercayainya untuk tujuan melamar.

“Jika diterima, alhamdulillah dan jika ditolak sekalipun tidak mengapa. Allah tetap menilai percubaan itu sebagai amal soleh kerana mereka sudah melakukan sesuatu yang halal dan harus di sisi Islam,” katanya.
Pahrol berkata tidak timbul soal perigi mencari timba kerana dalam sejarah Islam ada pihak wanita yang meminang lelaki dan begitulah sebaliknya.“Kedua-dua cara berkenaan boleh dilaksanakan. Apabila ada wanita melamar lelaki yang dirasakan baik untuk dijadikan pasangan hidup ia adalah usaha yang sangat terpuji.

“Berjaya atau tidak, bukan soalnya kerana Allah menilai
usaha berkenaan. Jangan sesekali berasa diri direndahkan. Mereka perlu berasa malu jika terbabit dengan pergaulan bebas, pendedahan aurat dan tindakan haram lain untuk mendapatkan pasangan hidup,” katanya.

Beliau berkata pasangan hidup adalah teman yang akan bersama-sama membentuk keluarga dalam menjalani ibadat sebagai hamba Allah di atas muka bumi ini.

“Ini misi besar dan berat. Bermula dari keluarga barulah terbentuknya sebuah masyarakat, negara dan ummah. Untuk membentuk keluarga ini perlu kepada lelaki kepada wanita.
“Wanita tidak seharusnya rasa ‘terhegeh-hegeh’ atau tidak laku. Wanita yang dikatakan tidak laku dan terhegeh-hegeh ialah mereka yang mendedah aurat, berkelakuan tidak senonoh dan bergaul bebas sehingga ke tahap hilang rasa malu, menggadai iman serta akhlak Islamiah.

“Bagaimana umpan begitulah ikan yang akan kita dapat. Jangan terkejut jika wanita yang mendedah aurat (seksi) akan mendapat lelaki hidung belang sebagai pasangannya,” katanya.

Berdasarkan sejarah yang masyhur, Pahrol berkata Siti Khadijah tertarik dengan keperibadian Nabi Muhammad yang mempunyai sifat jujur dan bijak k
etika menjalankan perniagaan.

“Semua maklumat itu diperoleh daripada hambanya, Maisarah yang ditugaskan membantu serta mengiringi Rasulullah ketika berniaga.“Sepanjang bermusafir Maisarah melihat, merasai dan meyakini bahawa Nabi Muhammad memang seorang yang baik kemudian menyampaikan laporan kepada tuannya Siti Khadijah.

“Khadijah mempunyai ketajaman menilai sumber maklumat. Apabila maklumat yang diterima diyakini benar, Siti Khadijah bertindak memanggil bapa saudaranya dan saudaranya yang lain untuk menyatakan hasrat melamar Nabi Muhammad.

“Allah mengkabulkan hajatnya dan lamarannya diterima,” katanya.

Beliau menasihatkan perkara utama untuk mencari pasangan ialah menjaga akhlak dan keperibadian selain memastikan maklumat pasangan itu benar.

“Carilah saudara, rakan, ustaz atau sesiapa yang terdekat dengan lelaki pilihan kita. Setelah ada maklumat yang benar, dirikan solat istikharah untuk meminta Allah perteguhkan keputusan yang sudah ada atau meminta petunjuk membuat keputusan yang belum ada.

“Orang yang bersolat istikharah tidak akan kecewa kerana solatnya bukan saja mencari petunjuk Allah dalam membuat keputusan yang
belum pasti, tetapi turut juga meminta diperteguhkan hati melaksanakan keputusan yang pasti.

“Selepas menetapkan keputusan, teguhkan azam dan terus bertawakal. Kemudian segerakan urusan lamaran dengan memilih wakil yang baik bagi urusan meminang dan seterusnya segerakan perkahwinan,” katanya.

Pahrol berkata bagi mereka yang sudah berusaha mencari pasangan, tetapi masih belum berjaya perlu bersangka baik kepada Allah.“Penangguhan itu s
atu ujian yang pasti ada hikmahnya. Mungkin Allah hendak selamatkan mereka daripada mendapat suami yang jahat, pendera dan tidak bertanggungjawab.

“Jadi, berusahalah sambil menunggu ketentuan daripada Allah. Jangan membuat keputusan untuk tidak berkahwin sampai akhir hayat kerana ia bertentangan dengan syariat dan fitrah.“Golongan yang menentang peraturan Allah akan menderita jiwanya dan hidup dalam kesepian. Dalam apa saja keadaan, beribadatlah sehingga kita berasa letih untuk melakukan maksiat,” katanya.

Beliau berkata gelaran seperti ‘andartu’ dan ‘andalusia
’ tidak sewajarnya dilemparkan kerana hakikatnya mereka sedang diuji Allah.“Orang yang diuji sepatutnya dibantu, dikasihi dan didoakan. Masyarakat Islam sepatutnya memikirkan bagaimana kaedah untuk mencarikan jodoh buat mereka,” katanya.






Friday, March 16, 2012

:: Bukan Pokok Je Tut,Orang Pun Ada Tut Jugak! ::

Views
Assalamualaikum.......Haluuuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Tut ni apa??Korang tau tak?

Tut ni adalah daripada 2 jenis menjadi satu.Persenyawaan antara 2benih pokok yang kita tut di batang pokok lain.Betul tak??

Masa sekolah rendah,ada la buat pokok tut ni.Bila dah belajar,balik je rumah...kecoh kat mama!Hahahaa..Padahal,mama lebih dulu tau!!

Bila melangkah ke sekolah menengah,tut ni bukan pada pokok.Tapi pada junior dan senior.

Tahun baru la yang sibuk nak bertut ni.Para senior ni,gedik la mencari adik2 junior yang baru masuk ke tingkatan 1 untuk dijadikan adik angkat ( kat sekolah saya panggil tut ).

Yang tak bestnya,dorang ni cari yang lawa2 dan pandai2 aje.Yang tak berapa nak lawa dan pandai,tak mahu dibuat tut.Menyampah betul!!

Macam saya ni,tak pernah bertut.Dan tak ada sapa nak bertut dengan saya sebab saya ni masa sekolah tak berapa nak cumel dan fizikal saya gemuk.Huhuhuuuu...Sedih tau!!

Tapi,ada bagusnya sebab tak wujud perasaan cemburu atau dengki antara kawan2.Sebabnya bila dah bertut ni,macam2 la akan jadi.

Kena control dengan pasangan angkat la..Cemburu bila salah sorang pasangan bercakap dengan orang lain.Kadang2 saya fikir,dorang yang bertut ni dah macam orang bercinta pulak!Huh!!!





Wednesday, March 14, 2012

:: Wordless Wednesday # 28 ::

Views
Assalamualaikum.......Haluuuuuuu,Cik Ross in the blog!!!



Sekian,Terima Kasih.

Wassalam.




:: Senarai Mereka Yang Join Segmen:Aku Ada Blog ( 10hb-13hb.Mac ) ::

Views
Assalamualaikum.....Haluuuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Segmen:Aku Ada Blog dah TAMAT tau!!

Terima kasih yang tak terhingga kepada blogger2 yang sudi join segmen saya ni.Terharu sangat2(sambil kesat ayaq mata,konon rasa macam artis yang menang award la kan... )

Di bawah ini adalah blog yang join segmen saya 4hari sebelum tamat.

1. http://ciksyikinnoh.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ade-blog.html

2. http://jemarisuri1001.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html
Link
3. http://ibuberbicara.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

4. http://nabilafaryzza.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

5. http://shinyindah.blogspot.com/2012/03/aku-ada-blog.html

6. http://leeyafiy.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

7. http://tunzhotspot.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

8. http://ctrie.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

9. http://sikechikadilah.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

10. http://nilamsuhana87.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

11. http://nysahanysa97.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

12. http://hemzterholikz90.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

13. http://gucciey.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

14. http://teensramblings.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

15. http://qesahqaseh.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

16. http://ceriteladysempoy.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

17. http://imran-play.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

18. http://fyzaitusaia.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

19. http://fexxanaqstory.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

20. http://charmphoenix.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

21. http://aajurees.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

22. http://nurulasyiqeen.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

Alhamdulillah,segmen dah tutup dengan selamatnya.Sekali lagi saya ucapkan jutaan terima kasih kerana sudi join segmen ni.

Blog yang join ni,sedang saya update ke dalam bloglist saya.

Lain kali,kalau saya buat segmen lagi marilah join ye!!!







Link

Tuesday, March 13, 2012

:: Sebab Payudara Wanita Semakin Membesar ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Tahu tak mengapa payudara wanita semakin membesar???

Orang lelaki,tahu ke????!Korang kan terror bab2 hal perempuan ni.Kadang2 perempuan pun tak tahu hal diri sendiri.


Kalau tak tahu,mai baca artikel kat bawah ni.

[LONDON] Sebuah penelitian yang dilakukan di Inggris menunjukkan, sebanyak 80 persen wanita salah dalam memilih ukuran yang tepat untuk bra yang mereka pakai. Mungkinkah itu terjadi karena payudara yang terus membesar? Jika itu terjadi, janganlah Anda terlalu bangga dahulu, karena hal ini bisa saja menjadi pertanda adanya masalah.

Menurut Profesor Michael Baum ahli kanker payudara dari Inggris, lemak merupakan jawaban umum mengenai membesarnya ukuran payudara wanita. “Karena lemak juga terdapat di bagian payudara seperti juga di bokong dan paha. Kami telah mengamati terjadinya epidemik dari obesitas. Jadi jika ada banyak masalah pembesaran payudara wanita, ini bukanlah hal yang mengejutkan,” katanyaLink

Kredit to ohalkisah







:: Mengidam ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Bila sebut hal mengidam ni,sure korang semua akan fikir hanya orang mengandung aje yang akan melalui saat2 mengidam.

Mengidam ni hanya satu istilah aje.Bukan khusus untuk orang mengandung aje tau!Orang yang tak mengandung pun boleh mengidam jugak!!


- Mengidam tak???hehehe -


Orang tua2 cakap kalau ibu yang mengandung mengidam apa2 yang dia mahu makan,haruslah segera mencari sehingga dapat sebab nanti kalau anak itu lahir air liur tak akan meleleh keluar.Errrmm,apakah?!

Tapi,macam mana pulak kalau mengidam barang kemas?Hehehheeee..Atau mengidam kereta vios???Hahahhahhahaa..

Kawan saya cakap,waktu mengandung ni la nak demand suami untuk beli apa yang kita mahu.Hehehee..( bijak tak kawan saya tu?? )






Sunday, March 11, 2012

:: Apa Yang Keras?? ::

Views
Assalamualaikum.....Haluuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Malam ni memang buat saya jadi keras aje.Addddoooiii...

Apa yang keras???

Haaaaa...korang jangan fikir yang merepek2 pulak ekkkk.Saya dah tau dah,korang mesti fikir 'blue' punya!!Hahahahhaaaa...

Macam biasa,malam2 ni update blog dan tengok mukabuku sambil buka tv tengok 'Mentor 6' di tv3.


Mula2 tu macam malas nak tengok 'Mentor 6' ni,tapi tiba2 peserta2 yang pergi ujibakat tu betul2 lawak dan buat saya ketawa sorang2 dalam bilik.Macam2 ragam peserta ni.Apa pun dorang memang sangat2 berani sebab pergi ujibakat tu.

Bukan semua orang yang berani untuk menghadapi ujibakat begitu.Dirakam pulak tu!Kalau saya,ketaq lutut sebelum masuk bilik ujibakat tu!Hehehhee..Silap2 tak sempat nama dipanggil,dah patah balik ke rumah!!Hahahahhaaaa.



:: Senarai Mereka Yang Join Segmen:Aku Ada Blog ( 7hb-9hb.Mac ) ::

Views
Assalamualaikum.......Haluuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Sedar tak sedar lagi beberapa hari je lagi Segmen:Aku Ada Blog ini akan tamat.(13hb.Mac.2012 jam 11.60 malam )

Alhamdulillah,penyertaan amat menggalakkan daripada kalangan blogger2.Terima kasih daun keladi,kalau saya buat segmen,join la lagi!Hehehee..

Macam saya cakap kelmarin,saya tidak akan buat senarai penuh blog yang join segmen ini sebab saya dah buat senarai secara runcit.

Di bawah ini adalah senarai blog yang join segmen ni pada tarikh 7hb sehingga 9hb.Mac.Jom blogwalking!!

1. http://puterisiong.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

2. http://alittlegirltale.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html
Link

3. http://liezahelmi22helieza.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.htmlLink
4. http://rilekrilek.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ade-blog.html

5. http://gadisflipflop.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

6. http://aqilahberbicara.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

7. http://eifathegoodgurl.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

8. http://assignmentcscrazil.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

9. http://dyhahqyla.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

10. http://meanysa.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

11. http://julietcassandra.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

12. http://gumihoprincess.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

13. http://cikincrazychicken.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

14. http://ikanpencintamocha.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

15. http://oikonyol.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog_08.html

16. http://diari-purplelove.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

17. http://affaf-contest.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

18. http://princessdiaryme.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

19. http://pheonixcharlotte.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

20. http://fahuna.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

Korang boleh la nak terjah blog dorang ni sekarang!!

Adalah diingatkan kepada blogger2 semua,TIADA paksaan untuk korang follow blog yang join segmen ini,OK?!!!









:: Duit Yang Tak Pernah Cukup ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Hari minggu begini,bahagia je rasa bila dapat merehatkan diri duduk di rumah.Jap lagi ada kenduri kahwin yang akan saya hadiri bersama mama dan baba.

So,pagi ni breakfast simple aje.Cucuk kodok dan lempeng pisang yang jiran sebelah rumah ni bagi.Syukur Alhamdulillah bila dapat jiran yang sudi bersedekah di pagi hari.

Bercakap pasal kenduri ni,tentu kita akan bersedekah duit kepada tuan rumah yang menjemputkan?!

Kalau musim kenduri,berapa banyak duit yang korang akan isi dalam sampul hendak bersalaman dengan tuan rumah?



- Sumber En.Google -

Bayangkan dalam sebulan tu,kita nak bayar macam2 bil dan keperluan yang lain,nak balik kampung,ada pulak jemputan kenduri hujung minggu 3 atau 4 rumah ( sebab musim cuti sekolah )...apakah cukup duit gaji yang kita dapat setelah ditolak,ditambah,didarab dan dibahagi?!

Duit sebenarnya memang tak akan pernah cukup.Tapi rezeki seseorang itu telah Allah beri cukup untuk dirinya sebenarnya.Cuma kita yang tidak sedar hal ni.













Wednesday, March 7, 2012

:: Senarai Mereka Yang Join Segmen:Aku Ada Blog ( 4hb-6hb.Mac ) ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Ini adalah senarai mereka yang sudi join Segmen:Aku Ada Blog yang saya buat pada 1hb.Mac lalu.Memang dapat sambutan yang 'hangat2' la ye.

Saya takkan buat senarai penuh sebab sangat2 banyak blogger yang join.So,saya putuskan untuk membuat senarai secara runcit2 ( bukan kedai runcit! )

Kelmarin saya dah buat Senarai Mereka Yang Join Segmen Aku Ada Blog ( 1hb-3hb.Mac).

Adalah diingatkan kepada korang semua,TIADA PAKSAAN kepada korang untuk follow atau blogwalking blog2 yang join segmen saya ini.Semuanya terserah kepada korang.Ada faham???

Ok,meh kita terjah blog2 yang join segmen saya ni.

1. http://beckhrooy.com/segmenaku-ada-blog/

2. http://safiyahezora.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

3. http://awandarin.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

4. http://somethinglimit.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

5. http://thinkaboutitproperly.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html
Link
6. http://ayuinsyirah.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

7. http://suehada-vanillacoklat.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

8. http://umikasum.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

9. http://belogmieramieya.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

10. http://pinklurvanderz.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

11. http://nadrahvvm.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

12. http://iniciteaxoe.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

13. http://cikacikosbelog.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

14. http://mawwadahsuci.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

15. http://nura-qyra.blogspot.com/2012/03/join-segmen-cik-ross.html

16. http://ceritera-c-manja.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

17. http://appleshera.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

18. http://annaqia.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

19. http://syafiqahazmi.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

20. http://syaisya.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

21. http://blognajwazulkefli.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog-bersama-cik-ross.html

22. http://milamilo93.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

23. http://scarlettj1.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

24. http://jemariasmara.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

25. http://sislurve.blogspot.com/2012/03/segem-aku-ada-blog.html

26. http://qistikahadriana.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

27. http://lavender498032.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

28. http://krilmohd.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

29. http://titisanhatiku.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

30. http://anorawxia.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

31. http://cikharty88.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

32. http://n-mcd.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

33. http://pinknlavender.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

34. http://merahitusagaymail.blogspot.com/2012/03/segman-aku-ada-blog.html

35. http://budakshumort.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

36. http://mieract.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

37. http://sunnyxandra.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

38. http://wanawanachup.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

39. http://mamafahmi.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

40. http://yayahnasake.blogspot.com/2012/03/4-segmen-aku-ada-blog.html

41. http://hatiseorangputeri.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

42. http://rashoasis.blogspot.in/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

43. http://arielzafwan.blogspot.in/2012/03/segmenaku-ada-blog_05.html

44. http://eppy25.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

45. http://akusijebat.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

46. http://craftcome2.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-dan-blog.html

47. http://ulatcomeywarnawarni.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

48. http://sarahisham.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

49. http://sukasukimystory.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

50. http://najwanighazali.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

51. http://hayatirosdi.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

52. http://gie-itsmylife.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog-segmenaku-ada-blog.html

53. http://legacyeqmal.blogspot.com/2012/03/nama-samaran-eqmal-nama-blog.html

54. http://lieyna-story.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

55. http://cobaltchloride.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html


Kepada korang yang belum join,masih ada peluang untuk korang join.Tarikh tutup penyertaan adalah pada 13hb.Mac jam 11.60 malam.









Monday, March 5, 2012

:: Senarai Mereka Yang Join Segmen Aku Ada Blog(1hb-3hb.Mac ) ::

Views
Assalamualaikum.......Haluuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Mari kita lawat blog mereka yang sudah join Segmen : Aku Ada Blog 3 hari segmen berlangsung.

Tak sangka pulak apabila dapat sambutan yang tidak disangka2 oleh blogger2 yang ada.Terharu sangat2.Terima kasih banyak2 yang tak terhingga.



Terserah kepada korang untuk follow atau sekadar memberi komen ataupun blogwalking sahaja ke blog mereka ni.Tiada paksaan,OK?!!!

1. http://lieynanilaz.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

2. http://azumylini.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

3. http://masrinasidek.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

4. http://juliajamaludin.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

5. http://misswhateva-says.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

6. http://skyjuiceforever.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

7. http://dhiaadawiyah.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

8. http://misskittycute.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

9. http://anakummiabi.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

10. http://heartofmirror.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

11. http://cekpipahlifestory.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

12. http://cintauntukkita.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

13. http://kisahamrara.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

14. http://www.dyladiaries.co.cc/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

15. http://mujadafewa.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

16. http://miairasufira.blogspot.com/2012/03/segmenaku-adasegmenaku-ada-blog-blog.html

17. http://pari2cumel.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

18. http://www.aegyoprincess.co.cc/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

19. http://fafazira.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

20. http://iezamin92.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

21. http://dyeshayapunya.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

22. http://aidazuraziq.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

23. http://hairulharimaumalayaa.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

24. http://shahrunnur214.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

25. http://misstweetyberi.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

26. http://syazwancdm.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

27. http://budakpendekberblogging.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

28. http://fendy1302.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

29. http://www.arepnakbebel.com/2012/03/segmen-aku-ade-blog.html

30. http://inihidupaku-sharifahsyahirah.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

31. http://pkaemerald.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

32. http://khairunnisa-myonlinediaryii.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

33. http://anisa-mylife.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog-anime-girl.html

34. http://sitialiahali.blogspot.com/

35. http://cik-comey.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog-bersama-cik-ross.html

36. http://rinyluvmania.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

37. http://zafarah.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

38. http://amyrazz2.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

39. http://miasheta.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

40. http://hime---diary.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

41. http://qisatulhayati.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

42. http://nurulhafizahramli.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

43. http://mulan-sahbanu.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

44. http://nur0310ish.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

45. http://gadeshmanje.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

46. http://haruno-hana.blogspot.com/2012/03/132ai-no-kotoba-segmen-aku-ada-blog.html

47. http://leeyafiy.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

48. http://qylahusna.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

49. http://eyqahasnan.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

50. http://mylittlegalery.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

51. http://blueranger-theonlyone.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

52. http://ierapunyecerita.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

53. http://virgomissi.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

54. http://dunia-kami-realiti.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

53. http://lurve4chenta.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

54. http://apit555.blogspot.com/2012/03/segmen-si-cik-ross.html

55. http://cikecasikecik.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

56. http://matakaca08.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

57. girangdottaeminmuch.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog_03.html

58. yafieqahnabiela.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

59. http://diariesaboutmylife.blogspot.com/2012/03/contest-aku-ada-blog.html

60. http://gebangkembangwiflea.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog-d.html

61. http://ciknisa89.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

62. http://itsmetira.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

63. http://kesahhyayadengansidia.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

64. http://coretanharapan.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

65. http://shar90bez.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

66. http://engkumuzahadin.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

67. http://gumoks.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

68. http://zamani84.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

69. http://colourfuldaysofwanie.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

70. http://myblogmystorie.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

71. http://alynnnyzaa.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

72. http://myblogmystorie.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

73. http://aisyalieza.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

74. http://wwwfirza.blogsport.com//2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

75. http://vanessa-mockingbird.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

76. http://nabilakhair.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

77. http://tehaalarh.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

78. http://waniediaries.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

79. http://gadis-potpet.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

80. http://mistaqila.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ade-blog.html

81. http://sempoi9.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

82. http://ilhamdarilangit.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

83. http://nukilankeyboard.blogspot.com/2012/03/segmenaku-ada-blog.html

84. http://nur-happiness.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html

85. http://lukisandia.blogspot.com/2012/03/segmen-aku-ada-blog.html


OK,ini senarai untuk 3 hari je..ada berbaki 9 hari lagi untuk join!!!

Cepat2 sebelum tamat tempoh penyertaan.....





Sunday, March 4, 2012

:: Kisah Bedak Dalam Surat Cinta Dulu2 ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Malam ni nak terkenang kembali kenangan dan memori kisah cinta dulu2.Zaman remaja yang asyik fikirkan keseronokan dunia aje.

Dulu2 kita dapat surat cinta bersama bedak dalam lipatan surat tu.Bila buka lipatan surat,penuh dengan bedak!Kadang2 bedak tu wangi.Kalau dapat yang wangi tu,kira nasib baik la tu.Tapi,masa bercinta memang semuanya wangi2 aje.Yang busuk pun dikatakan wangi.Hahahhahaa...

Kita dulu2,mana nak ada handphone ni.Kalau ada pun,harganya mahal dan tak mampu nak beli.Huhuhuuhu..

Sekarang ni,kalau bercinta tak pakai surat dah.Kalau pakai surat tu,dikatakan ketinggalan zaman.Sebab sekarang ni dah ada macam2 teknologi yang canggih.Ada handphone yang boleh kirim sms( kalau nak jimat daripada call ).Ada internet,boleh email atau YM,webcam...ataupun chatting di facebook.

Tapi,pakai surat ni sebenarnya best tau.'Feel' tu lain sikit.Kelainan tu,mungkin sebab kita menulis dengan tangan sendiri meluahkan perasaan,kemudian letak dalam sampul dan lekat setem kemudian pergi sendiri ke pejabat pos.Fuuuuhhh....






p/s-tunggu surat cinta daripada Mr.Teddy Bear!



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...