Saturday, February 25, 2012

:: Segmen : Kenangan Persahabatan Masa Sekolah Rendah ::

Views
Assalamualaikum.....Haluuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Malam ni saya 'terpanggil' untuk join segmen yang dibuat oleh Sha my heart.Sya menjemput saya untuk join segmen yang dia buat.


- Klik banner untuk join -


Tujuan segmen ini adalah untuk mengimbau semula kenangan persahabatan semasa sekolah rendah.

Agak susah jugak sebab dah sangat2 lama meninggalkan zaman sekolah rendah.Saya memulakan persekolahan tahun 1 pada tahun 1991.Maknanya dah sangat2 lama la kan,saya meninggalkan zaman sekolah rendah ni.Dah hampir 21 tahun.( Ohhhh tidak,macam dah tua aje!!!Katakan TIDAKKKKK )

Kena mengambil masa sikit untuk mengingat kembali kenangan zaman sekolah rendah ni.Hehehheee..

Errrmmmm...

EErrrrrrrmmmmm...

Errrmmmmmmmmmmm...

Ok3,dah ingat sikit!

Masa sekolah rendah dulu,saya paling suka part waktu rehat.Saya akan bersama kawan2 berkelah di bawah pokok yang sangat besar dan rendang untuk makan bekal yang kami bawa bersama2.

Tak kisah la,kawan lelaki atau perempuan..kami akan makan bersama2.Lepas makan,kami akan bermain kejar2 ( cepat benar kami makan kan...sampai sempat main pulak tu time rehat 15-20 minit )

Kemudian,lagi satu saya suka pelajaran Pendidikan Islam.Nak tahu kenapa??

Sebab saya suka belajar agama.Bukan sebab guru yang mengajar tu lawa atau kacak,tapi memang saya minat untuk belajar agama.

Markah yang akan saya dapat untuk subjek Pendidikan Islam mesti 100% atau lebih daripada 90%.Memang confirm dapat A la subjek ni.

Bila time mengaji pulak,saya kena mengajar kawan2 untuk mengaji.Ustaz selalu puji saya kalau ada soal jawab ,saya antara yang pantas memberi jawapan.

Sampaikan bapa saudara dan mak2 saudara saya cakap,nanti besar saya akan jadi Ustazah.(berkat sungguh kata2 dorang tu)





3 comments:

biela bell said...

bagoslah kak..minat belajar agama sebab ilmu agama tu sndiri :)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. berpiknik bawah pokok ek.. gudluck sis :)

sha my heart said...

terima kasih sudi join. nnti sha akan listkan semua peserta. tungguuuu..

Sha pun selalu picnik juga tapi masa form 1 and form 2. best gila bila igt2 balik. semua tak malu duduk makan ramai2 bawah pokok. =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...