Friday, February 24, 2012

:: Sambal Pedas Gara2 Tukang Masak Yang Garang? ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Morning!

Dah sarapan?

Saya pagi ni makan kueh limas dan cucur jagung je.Ada yang makan nasi lemak??Pedas tak sambal nasi lemak tu?

Baba saya selalu cakap kalau makan sambal yang sangat2 pedas,maknanya orang yang masak tu adalah seorang yang garang!


- Sumber google -


Haaaa???Apakah?????

Biar betul.....

Pernah la satu hari tu,saya buat sambal belacan.Memang pedas gile laaa,meleleh air mata,air hidung...Lepas tu baba cakap,"sambal ni pedas sebab adik tu cikgu yang garang!"( Eh,mana ada garang la....tegas aje.Tapi,tetap menjadi kesayangan anak2 murid tau!!! )

Ehhh,sesuka hati mulut baba je cakap macam tu!

Mama saya pun pernah kena jugak masa mama masak sambal tumis udang!Jawab baba,"Mama tu ibu dan isteri yang garang."

Hahahahahhaaaa..macam2 la baba ni.Ada je nak komen!







6 comments:

biela bell said...

macam tu pulak..lepas nie kena masak sambal manis2 la..;p

sha my heart said...

boleh macam tu plak. hahaha~

menjemput blogger join
segment kenangan persahabatan masa sekolah rendah.


mesti korang ada kenangannya kan?
jemput join segment ini ya

Cik RoSs said...

Biela :: ha,lepas ni letak gula bagi manis pulak sambal tu kan?!hehehe

Cik RoSs said...

Sha :: baba saya memang macam tu dear!huhuhuu

lieynanilaz said...

haha...lawak baba kamu..menegur secara berhemah!!...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

saya org melaka.. kalau xleh makan pedas lemapng je laju2 :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...