Tuesday, February 7, 2012

:: Petua Melembutkan Daging ::

Views
Assalamualaikum.....Haluuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Siapa suka masak daging??

Nak tahu petua untuk melembutkan daging??

Dulu2 arwah opah saya suka sangat masak daging untuk dimakan anak,menantu dan cucu2nya.

Petua melembutkan daging selalunya orang merebus daging bersama garpu.Tapi sebenarnya,ia tidak elok kerana bila direbus air rebusan daging akan bercampur dengan air besi garpu tersebut.

Cara lain yang boleh dan selamat digunakan adalah dengan merebus daging tersebut bersama buah betik muda di dalam periuk.

Hasilnya insyaAllah daging berkenaan akan lembut.




4 comments:

biela bell said...

time kasih kongsi petua..:)
tak menjejaskan rasa daging tu kan bila rebus sama buah betik muda?..heeee~

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

rebus dengan garfu.. hehehe.. xpernah dengar pon petua tu :)

Cik RoSs said...

Biela :: Sama2...Tak jejas apa pun.

Cik RoSs said...

Taufiq :: ye ke,tak pernah dengar?Ish3...kat perak ni selalu orang buat macam tu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...