Friday, February 17, 2012

:: Mak Cakap,Tak Baik Menipu.DOSA!!! ::

Views
Assalamualaikum.......Haluuuuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Mak : Tak baik menipu,Allah Marah!Berdosa,tak masuk Syurga nanti.
Anak : Ok mak.

5 minit kemudian....

Mak : Kalau ada orang call mak dari pejabat...cakap mak demam!
Anak : Ok.

15 minit kemudian.....

Telefon rumah berbunyi.Si anak menjawab panggilan tersebut.

Pemanggil : Boleh bercakap dengan Puan Siti?
Anak : Ni siapa?
Pemanggil : Saya Asmah daripada pejabat Puan Siti.Puan Siti ada?
Anak : Mak ada,tapi mak pesan cakap mak demam.



Masa kecil2 kita selalu diingatkan tentang betapa tidak baiknya apabila kita menipu.

Budak2 kita larang mereka untuk menipu,tapi kita yang dewasa menipu...tak apa pulak ye?!Hehehehe...Siap ada tipu sunat lagi.( memang kelas laaaaa )

Bila dah dewasa,kita tidak endahkan tentang hal itu.Tapi,kita pulak yang sering ingatkan kepada budak2 tentang hal tu.Ish3.....pelik3...





10 comments:

SimplySeoul said...

haha tipu terpaksa.

Yumida said...

anak yg baik n telus tu...

biela bell said...

betul2..budak2 kecik cepat terpengaruh..sedari mereka masih kecil..ajar yg baik2 je..

tapi kdg2 bell pun tipu sunat.hahaha ;p

psst : kak ros..buku tu keluaran galeri ilmu sdn bhd.

Cik RoSs said...

SimplySeoul :: Huhuhuhuuu

Cik RoSs said...

Yumida :: Sangat jujur anak itu

Cik RoSs said...

Biela Bell :: Hehehee..betul la tu

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

tipu untuk kesejehateraan xpe kan.. hehe

Cik RoSs said...

hoh...ada ke cmtu???

Ezad Skytech said...

betul2 jujur budak tu kan..kantoi pulak mak dia yg menipu..heee~

Cik RoSs said...

Mak pulak yang menipu.huhuhuuu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...