Tuesday, February 14, 2012

:: Buat Apa Nak Sambut Hari Kekasih Ni ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Saya tau la korang masing2 ada couple,kekasih hati yang korang tengah tangkap cintan dan sayang.Tapi,tak payah la nak gatai2 pi sambut hari kekasih setiap 14hb.Februari ni.Tak ada faedahnya pun!



Kalau ye pun nak sambut hari kekasih yang kononnya hari kasih sayang,takkan la 1 hari ni je korang nak berkasih sayang.Hari2 lain korang nak bergaduh la ye??!!

Hari Maulidur Rasul tak nak pulak korang sambut dan raikan!Hari kekasih jugak yang korang sibuk2 nak sambut!

Sepatutnya Maulidur Rasul la kita kena sibuk sambut kerana baginda adalah kekasih Allah dan nabi junjungan kita.

Bangga sangat dengan budaya orang putih ni.Perintah Allah tak nak pulak dibanggakannya!

Tau tak apa hukumnya apabila kita menyambut hari kekasih ni?HARAM tau tak????Kalau dah haram,confirm la berdosa!!

Majlis Fatwa Kebangsaan dan Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kali ke-71 yang bersidang pada 22 hingga 24 November 2005 memutuskan :

“Bahawa amalan merayakan Valentine’s Day tidak pernah dianjurkan Islam. Roh perayaan itu mempunyai unsur Kristian, amalannya yang bercampur dengan perbuatan maksiat adalah bercanggah dan dilarang oleh Islam. Oleh itu amalan meraikan Hari Kekasih tidak digalakkan oleh agama Islam.”

Kalau korang nak jugak sambut hari kekasih ni,saya tak tau la nak cakap apa dah!!





4 comments:

biela bell said...

betul2...ape la yg dibanggakan sgt..
itulah yg membezakan islam ngan kapir..huhu

Nelly The Strange said...

kalau nak tunjuk kasih sayang , hari-II kita boleh sayang orang .. :)

Cik RoSs said...

Haaa,tu la pasal.Orang zaman sekarang ni suka sangat mengagungkan budaya barat!!Ish3...tak tahu la nak kata apa!!

Cik RoSs said...

Nelly :: Betul tu.hari2 boleh tunjukkan kasih sayang!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...