Monday, January 9, 2012

:: Lumrah Kehidupan.Bila Ada Duit,Ayam Pun Ikut Bontot ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuuuu,Cik Ross in the blog!!!

Bila kita ada duit,semua orang mengaku kawan...saudara.

Tapi,bila kita tak ada duit...sapa pun tak mau dekat dengan kita.

Bak kata atuk saya yang sedang terlantar sakit tua,"Kita ni kalau ada duit,ayam pun ikut belakang kita."

Itulah lumrah kehidupan.

Semuanya dipandang pada kekayaan dan harta.

Kalau kita nak tahu,seseorang itu adalah kawan kita yang sebenar adalah kawan ketika kita di dalam kesusahan yang sanggup membantu kita.


1 comment:

Ezad Skytech said...

ada jugak yang macam tu..tapi tak semua la kan...

#susah ataupun senang...kawan yang baik akan selalu ada dgn kita kan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...