Monday, October 31, 2011

:: Lastday ::

Views
Assalamualaikum......Haluuuu,Cik Ross in the blog!!!

Hari ni hari terakhir kita di dalam bulan Oktober/2011.

Lepas ni kita takkan menempuhi Oktober/2011 tetapi akan tempuhi Oktober/2012 ( kalau panjang umur dan usia dunia masih ada )

So,hargailah masa yang ada ini untuk korang nikmatinya dengan amal ibadat dan kehidupan yang berfaedah.


Thursday, October 27, 2011

:: Spontaneous Thursday # 11 ::

Views
Assalamualaikum....Haluuu,Cik Ross in the blog!!!

Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyilau.

Sahabat yang setia ibarat pewangi yang mengharumkan.

Sahabat yang sejati menjadi pendorong impian.

Sahabat yang berhati mulia membawa ke jalan syurga.


Wednesday, October 26, 2011

:: Wordless Wednesday # 14 ::

Views
Assalamualaikum....Haluuuu,Cik Ross in the blog!!!



Sekian,Terima kasih....

Wassalam....

Adiosssssssssssss!



Saturday, October 22, 2011

:: Saya Jadi Pelupa Kerana Makan Kepala Ikan Dan Semut ::

Views
Assalamualaikum....Haluuu,Cik Ross in the blog!!!

Kita sering dengar,orang cakap.."kalau makan kepala ikan,makanan yang dah dimasuk semut akan menyebabkan kita akan jadi lupa!"

Sebenarnya banyak makan makanan yang mengandungi bahan kimia termasuk bahan perasa dan bahan awet boleh menyebabkan anda mudah lupa.

Umpamanya minum minuman bergas dan makanan segera (junk food).

Bahan kimia di dalamnya boleh menumpulkan fikiran dan daya ingatan seseorang.

Antara makanan yang jika dimakan mampu menyebabkan anda lupa ialah memakan epal yang sudah masam, memakan jeruk, banyak makan bawang besar, banyak makan makanan yang mengandungi rempah dan ketumbar kering, memakan kepala ikan, memakan makanan dan minuman yang bercampur dengan semut.

Ini kerana semut dipercayai mengandungi sejenis kimia yang boleh melemahkan ingatan.

Jangan sesekali makan sehingga terlalu kenyang.

Jangan makan makanan yang disentuh oleh tikus, makan makanan yang dijual di warung-warung yang kotor dan terdedah dan minum minuman yang memabukkan seperti arak dan tuak masam.



p/s - kredit to Amirudy



Thursday, October 20, 2011

:: Tak Tau Nak Kata Apa Dah... ::

Views
Assalamualaikum....Haluuuu,Cik ross in the blog!!!

Ni kisah pasal 2 orang anak murid saya di sekolah.Sedikit lawak juga dengan mereka ni.

Hal ni berlaku ketika tamat waktu pembelajaran dan nak pulang.

Ketika saya dalam perjalanan ke pejabat,seiring berjalan dengan saya adalah 2 orang pelajar,lelaki dan perempuan..yang salah seorangnya anak murid saya.

"Adik kamu ke ni?"soal saya kepada pelajar lelaki tersebut.

" Tak..."jawab pelajar lelaki itu dengan muka selamba.

"Bukan??"soal saya kembali.

"Dia adik,saya abang..."

Hahahhahhahahhaaaaa....

Korang fikir la sendiri.Nak ketawa guling2 atau menikam diri korang dengan pisau mainan!!Hahahhahahahahaa...



Thursday, October 13, 2011

:: Spontaneous Thursday # 10 ::

Views
Assalamualaikum...Haluuuu,Cik Ross in the blog!!!

Ukirlah senyuman yang paling manis kerana selain menjadi sedekah,senyuman itu ibarat lukisan rahsia hati dan senyuman itu tidaklah menyakitkan tetapi menjadi penawar hati yang sakit.

Renung2kan.....

Wednesday, October 5, 2011

:: Wordless Wednesday # 13 ::

Views
Assalamualaikum...Haluuuu,Cik Ross in the blog!!!



Sekian,Wassalam....

Adiossssss!!Cau cin cauuuuuu!!~



Tuesday, October 4, 2011

:: Pondan Ancaman Kepada Perempuan ::

Views

Assalamualaikum....Haluuuu,Cik Ross in the blog!!!

Siang tadi,saya tonton Wanita Hari Ini di tv3.Topik perbincangan hari ni adalah ' pondan ancaman kepada perempuan'.

Memang sangat panas dan hangat la topik tadi.

Sampai di sekolah pulak,kawan2 saya sambung perbincangan topik tu lagi.

Kenapa dikatakan pondan tu memberi ancaman kepada perempuan?

Korang pernah terfikir tak??

Pondan ni,seksi dan cantik macam mana pun...dorang tu lelaki.So,tak ada segan atau malu untuk menayang badan dorang depan lelaki.

Ada seorang kawan saya,beritahu kami..suami dia pernah ke Thailand atas urusan kerja bersama kawan2 dan ada 2 orang staf perempuan bawa suami bersama.

Ketika berada di sana,dorang pernah melihat persembahan tarian oleh pondan.

Suami kawan saya cakap,tarian yang dipersembahkan oleh pondan tersebut memang meletop dan mantap.

Sampaikan semua lelaki yang menonton jadi terpesona dan terdiam.

Tetapi,2 orang staf perempuan yang turut ada bersama memberi 'ayat' yang paling bagus kepada lelaki2 yang ada..."tengok je la.Apa yang penting,kami ni original...hahaha" ( memang terbaik la jawapan dorang tu...)

Lelaki mana ada kelebihan yang Allah beri kepada perempuan iaitu mengandung.Dorang buat la pembedahan untuk alat sulit,tapi tetap tak boleh mengandung!Hanya perempuan sahaja ada keistimewaan tu.

So,yang haram tetap haram!!



:: Perkara Yang Nakal Korang Buat Masa Sekolah ::

Views
- Ni la sekolah saya -


Assalamualaikum.....Haluuuu,Cik Ross in the blog!!!

Tetiba datang mood 'rindu zaman sekolah' pulak!!huhuhuhuuu...

Diam tak diam dah 10 tahun saya meninggalkan zaman persekolahan.

Zaman pakai baju seragam sekolah ( tudung warna putih,baju putih dan kain biru muda,kasut putih ),pakai nametag dan lencana sekolah...Arrrrgghhhh,saya rindu!!!!!

Setiap orang ada kenangan 'nakal' masa sekolah.

Macam2 perkara yang 'nakal' korang lakukan.Betul tak??Hehehheee..( tak yah malu2 dan segan la nak ngaku....)

Antara perkara nakal yang popular berlaku masa zaman sekolah adalah....

# ponteng kelas ( masuk dalam bilik air lama2 sampai habis 1 waktu pelajaran )

# meniru time exam ( anak mata curi2 pandang ke arah paper exam kawan sebelah )

# share jawapan soalan peperikasan ( taktik tukar2 pen or liquid...ehehehe )

# mengintai tandas perempuan/lelaki ( yang ni sangat2 nakal yeeee )

# mengenakan kawan ( selalu terjadi )

Saya sebut beberapa aje ye..lain2 kalau ada,korang tambah la pada kotak komen saya tu,OK?!



Monday, October 3, 2011

:: Review Blog # 4 : Blog Pilihan ::

Views
Assalamualaikum....Haluuuu,Cik Ross in the blog!!!

Segmen review datang lagi...hehehhee...

Tengah ada mood dan rajin la ni.Tu yang boleh buat review ni...

Bicara Hati Si Gadis

- Blog kepunyaan Syira -

Nota Warna

- Blog kepunyaan Amirah Anis -
- Blogger baru ni -
- Follower pun baru ada 88 orang -


Pink Diary

- Blog kepunyaan Fatin -


- Blog Bro Ahmad -
- Boleh gelar dia sifu dah ni.hehehe -




Sunday, October 2, 2011

:: SEGMEN 1hari : Tambah rakan blogger ::

Views
Assalamualaikum....Haluuuu,Cik Ross in the blog!!!

Nak tambah rakan blogger???

Mai join segmen ni...


- Klik banner untuk join-

Tarikh tamat penyertaan adalah pada 3.10.11 @ 10 malam esok.

So,apa yang ditunggu lagi.Jom kita serbuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!


:: GiveAway By Anis Athia ::

Views
Assalamualaikum.....Haluuu,Cik Ross in the blog!!!

Jom3....

Join GA Anis Athia...

- klik banner untuk join -

Tarikh tutup penyertaan adalah pada 1hb.November pada jam 11.59malam.

Segmen GA ni akan cancel kalau penyertaan kurang daripada 5 orang.

Oleh itu..marilah kita serbu join GA Anis Athia!!!!



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...