Saturday, June 25, 2011

:: Menilai Yang Tak Boleh Di Nilai ::

Views
Assalamualaikum....Haluuu,Cik Ross in the blog!!!

Sebagai manusia,kita tidak terlepas daripada melakukan kesilapan ( dalam kita sedar atau tidak sedar )

Biasalah kan..manusia ni ada nafsu.Semuanya ingin dan hendak lakukan ( nak mencuba!! )

Kesilapan dan kesalahan yang kita lakukan bukan saja antara kita dan manusia,tetapi dengan Allah Pencipta kita.Setuju tak??

Sebenarnya,manusia ni boleh berubah bila2 masa sahaja.Kadang2 dalam sekelip mata tak sampai beberapa saat pun,boleh berubah!

Betul tak??

Kalau kita dah punya couple ( tak kisah la masa tu sedang bercinta/bertunang/berkahwin ) tiba2,korang dapat tahu..sangat banyak sikap buruknya dulu.

Apakah yang akan korang lakukan?

Apakah korang masih boleh memaafkan dia dan menerima dia seadanya??

Atau korang akan membenci dan memutuskan hubungan dengannya??

Tapi,sebelum korang buat apa2 keputusan...sila cermin diri korang tu sendiri,ok??!Bagus dan baik sangat ke korang tu??

Korang kena ingat...tidak ada manusia yang perfect di muka bumi ini.

Dan satu lagi,korang kenal dia sejak bila??Dia yang mana??!Dia yang dulu ke...dia yang sekarang??!!

Jangan terlalu menilai orang,kerana kita tidak layak untuk menilai seseorang.

Hanya Allah sahaja yang LAYAK untuk menilai hambaNya.




2 comments:

nelly said...

agak mendalam maksudnya ~

Cik RoSs said...

hehehee...memang pun!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...