Tuesday, January 11, 2011

:: Manusia Tak Pernah Berpuas Hati ::

Views
Lumrah kehidupan menjadi manusia yang tak pernah berpuas hati...Suka komen..Suka cakap,suka berkata2..huh,itulah namanya manusia!Sampai bila2 pun itulah sifat manusia.
Bercakap mengenai ketidak puasan hati ni,saya tertarik untuk menulis hal ini bila ia semakin panas sejak Anugerah Juara Lagu baru2 ini.


Ramai yang tak puas hati dengan keputusan juri yang memilih Vokal terbaik kepada Hafiz AF yang juga dapat no.2 ( Nokhtah Cinta ),no3,Meet Uncle Hussein & Black ( Drama King ).

Rata2 tak puas hati bila juara diberi kepada Ana Raffali menerusi lagu nyanyian dan ciptaannya Tolong Ingatkan Aku.Ramai yang cakap,lagu ni tak layak dinobatkan sebagai juara untuk AJL 2010 kerana ia lagu sampah!Hah???Kenapa ia lagu sampah??!!ish3x...tak faham sungguh saya dengan orang yang cakap begitu.

Kalau anda tak puas hati sekali pun dengan keputusan AJL tu..jangan la marah2 kan Ana Raffali..Dia sendiri pun tak sangka akan menang dan jadi juara.Itukan keputusan pihak juri.Mereka lebih arif kenapa ia dipilih dan dinobatkan sebagai juara!So,lepas ni jangan marah2 ok...sebab kalau anda marah2,nanti muka cepat tua!!ehehehehe....



- TOLONG INGATKAN AKU ( ANA RAFFALI ) -


Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita

Ok,kesimpulannya korang suka atau tak...keputusan itu adalah muktamad!!!So,tak kira la kalau ada yang mahu membantah melalui surat-menyurat atau sms atau email atau yang nak bagi memorandom ( betui ke,saya eja nie??huhuhu )

Sebarang surat-menyurat adalah tidak akan dilayan!!Ada paham??!!hehehhee






Saturday, January 1, 2011

:: TAHUN BARU 2011 ::

Views
- WELCOME 2011,BYE2 2010 -


Apa azam tahun baru anda???!!Setiap kali melangkh ke tahun baru,pastinya setiap daripada kita akan mula memikirkan soal azam tahun baru.Macam2 azam atau impian yang hendak kita kecapi.

Sama la seperti anda semua,saye juga punyai azam atau impian yang hendak saya capai.Sebab bila adanya azam atau impian kita ni,kita akan lebih berusaha untuk memastikan apa yang kita inginkan itu tercapai.

Azam saya bagi tahun 2011 adalah..
1. Saya nak memajukan lagi bisnes yang saya & sepupu saya ( farin ) telah usahakan sewaktu awal tahun 2010...

2. Saya nak tambah harta saya sendiri.

3. Saya nak cari pasangan hidup!!hahahhaha..(macam lawak je kan!!aaiiippp,jangan ketawa!saye je yang ketawa x apa!ehehhehe )

4. Saya nak jadi yang lebih baik daripada diri saya pada tahun 2010 yang lalu.

5. Saya nak turunkan berat badan saya yang chubby nie ( tiap2 tahun sama je..susah tul nak turunkan berat nie!!adddoooii... )

Haaaa..tu aje la azam saye.InsyaAllah,tahun nie nak lebihkan usaha supaya apa yang saya impikan itu akan tercapai...



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...