Saturday, September 5, 2009

Bila Nak Kawin????

Views
"BILA NAK KAWIN????"...."BILA LAGI NAK MAKAN NASI MINYAK KAMU???"..."BILA PULAK GILIRAN KAMU???"...."DAH ADA CALON KE BELUM????"..."LEPAS NI GILIRAN KAMU LA PULAK YE???"...

Inilah soalan2 yang paling popular dikalangan orang2 yang belum kawin seperti aku...ataupun kepada korang yang masih belum kawin...

Soalan ini kerap muncul dan diajukan bila saudara - mara berkumpul sewaktu majlis perkahwinan ataupun ketika kawan2 kawin.

Kenapalah korang sibuk2 tanya soalan2 ni??kan semua ni Allah tentukan.Kita hanya merancang saja.Selebihnya Allah yang tentukan.Tekanan pulak bila aku dpt soalan2 bodoh yang paling popular ni bila terlalu kerap ditanya pada aku.Adoiiiiiiiii..(hati yg x sakit,boleh jd sakit..tau x???)

Sape yang x nak kawin??smua orang nak kawin..Semua org nk hidup berumahtangga.Nak merasa ada keluarga sendiri.Ada suami yang baik,sayang menyayangi,jd pelindung kpd kita...Ada zuriat,cahayamata yang lahir dr kasih sayang adam dan hawa...

Tapi tu semuakan ketentunan Allah.Cepat atau lambat...semuanya telah ditetapkan..Kadang2,
orang akan salahkan kita sebab tak mencari...uhuhuhuhuuhu :-( Bukan tak mencari,tapi dah bukan jodoh...

Lagi satu yang aku tak suka..."memilih sangat kot"....huh!!!Sedap2 aje ngata.Kalau aku kebas laki dorg or tunang dorg,br dorg tau!huhuhuhuhu...Bagi aku,kita harus memilih dan jd seorang yang cerewet dalam memilih pasangan hidup.Sebabnye,kita ni nk hidup dengan pasangan kita tu bukannya sehari atau 2 hari...Bukannya waktu senang dan gembira aje...Tapi,
untuk selamanya.Salahkah aku memilih??????Nanti kalau dah lepas kawin,bukan dorg yg nk tanggung segala masalah aku...huhuhuhuuhuuhu

Mencari pasangan bukanlah seperti memilih baju atau kasut di pasaraya,mencari vcd d pasar malam,membeli keropok di kedai..tapi ibarat mencari permata dalam kaca..perrrrgghhhh, berfalsafah la pulak aku ni..hehehehehe

Bagi aku,semuanya telah ditentukan Allah.Cepat atau lambat..semuanya urusan Allah.Allah lebih tahu apa yang Dia aturkan..

Mama aku pun tak pernah kisah aku tak kawin lagi.Apa yang mama nasihatkan,jangan terburu2 memilih pasangan hidup.Pilihlah insan yang benar2 sesuai dengan aku dan serasi dengan aku.(siap diberi warning.."jgn pilih org jauh" hehehehehhe)

Kepada mereka yang belum kawin,tak payah risau dan fikirkan soal ni.Kalau ada jodoh,tak ke mana.Setiap makhluk Allah yang Dia cipta telah ada jodoh masing2...

Kepada yang dah kawin tu,jagalah rumahtangga sendiri.Tak usah menyibuk pasal orang yang belum kawin ni...hehehehehee... :-P

2 comments:

azrina said...

ehm..sabo je la ye ngan soklan2 yg tak membina tu..hehe..kalo dh jodoh takkan ke mana kan..cpt lmbt bkn kite yg tentukan..

RoSeS said...

thanx adik...sesak gak kpala bila pk~
uhuhhuhhuu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...